Word klant

Bezorgdienst Red je Pakketje start crowdfunding campagne voor CO2-vrije bezorging in heel Nederland

Koen Slooten

De bezorgdienst beoogt hiermee het eerste CO2-vrije bezorgnetwerk met landelijke dekking ter wereld te worden. 

Klimaatprimeur

Dankzij een intern onderzoek naar kansen voor verduurzamingen ontdekte Red je Pakketje iets wat in de logistieke sector de komende jaren niet haalbaar leek: volledig CO2-vrij bezorgen in heel Nederland. Om dit mogelijk te maken start de bezorgdienst een wereldwijde crowdfunding campagne, gericht op iedereen die klimaatactie wil.  

Door zelf als eerste ter wereld in een heel land CO2-vrij te bezorgen, wil Red je Pakketje als voorbeeld dienen voor andere vervoerders. Medeoprichter en CEO Sam Rohn: “De energietransitie kan veel sneller dan veel bedrijven denken. In de komende drie jaar laten we dit zien.”

Uitstoot

Het jonge bezorgbedrijf dat sinds maart 2016 landelijk opereert, stootte vorig jaar 1560 ton CO2 uit. Rohn: “Sinds onze oprichting groeien wij met 100 procent per jaar, maar we hebben slechts 1 procent van de Nederlandse pakketmarkt in handen. Je kunt je bijna niet voorstellen hoeveel er door de gehele logistieke branche wereldwijd wordt uitgestoten.”

Crowdfunding 

Red je Pakketje hoopt met de crowdfunding €300.000 op te halen. Daarvan is al €200.000 binnen dankzij een subsidie van de provincie Gelderland en eigen inleg. Rohn: “Met €300.000 kunnen we in het eerste kwartaal van 2020 al bij 2 miljoen Nederlanders CO2-vrij bezorgen. Door verdere financiering door de bank kunnen we binnen drie jaar opschalen naar héél Nederland.” 

“We hopen dat dankzij deze campagne andere vervoerders ook snel tot de conclusie komen dat duurzaam bezorgen kan en niet duurder hoeft te zijn. Alleen zo kunnen we de transitie naar duurzaam bezorgen drastisch versnellen.”

Future Logistics campagne crowdfunding Red je Pakketje

Meer informatie over de crowdfunding campagne vind je op cf.redjepakketje.com