Word klant

Vaak last van kwijtgeraakte pakketjes? Zo kun je het voorkomen

Jorit Hajema

Kwijtgeraakte pakketjes, bijna elke webshop weet hoeveel problemen dat oplevert. Dat blijkt maar weer eens uit berichtgeving van RTL Z, dat onder andere Glitz4Kids interviewde. De communicatie laat te wensen over, het onderzoek naar het kwijtraken duurt lang en de webshop draait vaak op voor de kosten. En de consument? Die zit teleurgesteld te wachten. In dit artikel lees je hoe je dat kunt voorkomen.

Red je eigen pakketje

We nemen je even mee terug in de tijd. Onze huidige CEO Sam Rohn was in 2014 mede-eigenaar van de webshop Jimmy Joy. Bij zijn verzendingen raakte bijna dagelijks een pakketje kwijt. Sam: “Naast de financiële schade was dit natuurlijk verschrikkelijk slecht voor het vertrouwen in onze startup. De bezorging móést gewoon beter. Daarom besloot ik mijn eigen koeriersdienst op te richten. Dat was het begin van Red je Pakketje.”

Kwaliteitsgarantie

Bij Red je Pakketje geloven we dat de bezorgbranche veel maatregelen kan nemen om het kwijtraken van pakketten te voorkomen. In de eerste plaats door te werken met een ‘gesloten netwerk’ en zo min mogelijk externe ‘schakels’. Oftewel: wij nemen iedereen in loondienst en trainen onze medewerkers.

Een andere makkelijke oplossing is het scannen van pakketten. En dan echt bij élke handeling, zodat de webshop, de consument en de klantenservice exact kunnen volgen waar een pakket is. En mocht het in een zeer zeldzaam geval tóch voorkomen dat een pakket kwijtraakt? Dan moet je als pakketbezorger de schuld op je nemen en binnen een week met een compensatie komen. Zo zijn bij ons alle pakketten verzekerd tot een inkoopwaarde tot € 250. Maar meestal vinden we een pakket eerder terug.

Pakket scannen in het hele bezorgproces

De consument voorop

Net zoals bij veel webshops, hoort bij een bezorger de consument voorop te staan. Het gaat wat Red je Pakketje betreft niet om zo snel mogelijk je bezorgroute afwerken. Als je de tijd neemt, krijg je meer waardering van de consument. Met als gevolg dat de consument sneller opnieuw bij dezelfde webshop een bestelling zal plaatsen. 

Bij Red je Pakketje denken we daarom zo veel mogelijk mee met de consument. Zo kan hij of zij een adreswijziging doorgeven terwijl de chauffeur al onderweg is. Ook versturen we automatisch een sms als we bijna voor de deur staan en bellen we netjes als iemand niet opendoet. Mede daarom hebben wij een afleverpercentage van ruim boven het marktgemiddelde en krijgen we van consumenten een 9 op Trustpilot

Kies ook voor kwaliteit

In een markt waarin de marges vaak maar een paar procent zijn, is een perfecte service en snelle levering van de pakketbezorger cruciaal. Zéker voor een webshop die kwaliteit belooft. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via de pagina voor bedrijven.