Word klant

Onderzoek: 80 procent van de consumenten vindt Red je Pakketje onderscheidend

Jorit Hajema

Consumenten zijn in onderzoek van Abbi Insights zeer positief over de pakketbezorger

Red je Pakketje is meer dan zomaar een pakketbezorger, dat blijkt uit onderzoek dat Abbi Insights uitvoert. Het onderzoeksbureau concludeert dit op basis van 15.000 enquêtes die zijn ingevuld door consumenten die hun online bestelling van Red je Pakketje kregen. Van de consumenten noemt 80 procent Red je Pakketje onderscheidend ten opzichte van andere pakketbezorgers. Gemiddeld geven zij een 8,5 aan de pakketdienst.

Glimlach aan de deur

Andere vragen in het onderzoek gaan over de kwaliteit van de bezorging. Naast duidelijke communicatie is een glimlach aan de deur voor Red je Pakketje belangrijk. Ook op dit onderdeel scoort Red je Pakketje hoog; 90 procent van de consumenten zag een glimlachende bezorger.

CCO Renno Welberg: “Wij zien onszelf als het visitekaartje voor webshops en willen pakketten perfect afleveren. Dat betekent in de eerste plaats dat je op tijd bezorgt, maar ook dat je niet gehaast bent. En dus dat een bezorger vriendelijk is en naar je lacht.”

Geautomatiseerde chats

Consumenten doen mee aan het onderzoek via een chatbot. Op basis van hun antwoorden krijgen zij gepersonaliseerde vragen te zien, deze vragen gaan voornamelijk over de kwaliteit en het gemak van de bezorging. Roulerend krijgen consumenten ook vragen die gaan over andere KPI’s van Red je Pakketje.

Onderzoek zet consument centraal

Voorheen konden consumenten in recensies over Red je Pakketje alleen een cijfer geven en een opmerking achterlaten. Hieruit bleek dat sommige beoordelingen gingen over het bestelde product, in plaats van over de bezorging. Met de nieuwe chatreviews doet Red je Pakketje preciezer onderzoek naar zijn eigen prestaties.

CCO Renno Welberg: “Dankzij de antwoorden van de consumenten kunnen we toetsen of onze ideeën over perfecte pakketbezorging kloppen. We zijn dan natuurlijk blij dat verreweg de meeste mensen positief zijn. Tegelijkertijd kijken we nog nauwkeuriger naar consumenten die ook negatieve feedback geven, zodat we aan de slag kunnen met verbeteringen. Op deze manier houden we de wensen van de consument centraal.”