Word klant

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op de veelgestelde vragen. Wil je nog iets anders weten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe laat bezorgt Red je Pakketje?

Wij bezorgen op maandag tot en met vrijdag tussen 17:00 en 22:30. Wat je vandaag bestelt, komen wij vanavond bij je bezorgen.

Bezorgt Red je Pakketje ook overdag / tijdens kantoortijden?

Omdat wij alleen in de avond leveren is het niet mogelijk om een pakket overdag te bezorgen. De webshop waar je besteld hebt kiest ervoor om het pakket met ons mee te geven, wij hebben hier geen invloed op. 

Om het pakket alsnog zo snel mogelijk bij je te krijgen kunnen we twee dingen voor je doen:

  1. Ik wil het pakket wel, maar dan bij mij thuis in de avond.
    Neem contact met ons op via e-mail of WhatsApp en geef een alternatief adres door waar we in de avond langs kunnen komen. Het is van belang dit voor 15:00 uur aan ons door te geven, dan komen we gelijk dezelfde avond nog langs. Mocht dat niet lukken, komen we de eerstvolgende werkdag.
     
  2. Ik wil het pakket echt overdag ontvangen.
    Neem contact met ons op via e-mail of WhatsApp en geef hierbij aan dat je het pakket alleen overdag wilt ontvangen. We zullen het pakket dan voor je retourneren naar de webshop.
    Vervolgens kun je zelf contact opnemen met de webshop en bij hen aangeven een nieuwe zending te willen, met een daglevering. 

 

Verdere vragen:

Mijn pakket zou geleverd moeten zijn, maar ik heb het nog niet ontvangen. Hieronder staat per status uitgewerkt wat dit betekent en welke actie je kunt ondernemen.

Bij deze status is het pakket wel aangemeld in ons systeem, maar nog niet fysiek aan ons meegegeven door de webshop. Wij halen pakketten op tot 14:00, zie je dat de status nog niet is aangepast na deze tijd, dan kun je contact opnemen met de webshop om te vragen wanneer zij het pakket verwachten mee te geven.

Het pakket is door een fout op het verkeerde depot terecht gekomen. Hierdoor kunnen we het pakket vanavond niet bij je leveren. We doen er alles aan om je pakket de eerstvolgende werkdag alsnog bij je te leveren.

Wacht je al langer dan twee werkdagen op je pakket? Neem dan contact met ons op via e-mail of WhatsApp, dan kijken we graag wat we verder voor je kunnen betekenen.

Onze chauffeur heeft dusdanig veel vertraging in zijn route gehad dat hij/zij het niet heeft gered om bij je langs te komen. Natuurlijk heel vervelend, we zullen het pakket de eerstvolgende werkdag opnieuw proberen te leveren.

Indien je niet thuis was op het moment van aflevering zullen we het ook altijd bij de buren proberen. Lukt dit ook niet, dan komen we heel graag de eerstvolgende werkdag opnieuw bij je langs.

We hebben geconcludeerd dat het opgegeven adres een bedrijfsadres is wat in de avond niet te bereiken is of niet geopend is. We zullen je pakketje de volgende avond niet opnieuw inplannen, omdat we hoogstwaarschijnlijk dan tegen hetzelfde probleem aanlopen. Je kunt het adres wijzigen naar een locatie waar we wel in de avond kunnen leveren.

Betreft het geen werkadres, en is er in de avond wel iemand aanwezig? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan zorgen we ervoor dat we het de eerstvolgende werkdag opnieuw proberen.

Onze chauffeur heeft je adres niet kunnen vinden. Dit kan te maken hebben met een fout in het adres, of dat het adres niet te bereiken is. Hierbij wordt het pakketje niet opnieuw ingepland, omdat de kans groot is dat we de volgende avond tegen hetzelfde probleem aanlopen. Zie je zelf de fout in het adres, dan kun je deze direct via de link in de mail die je van ons gehad hebt aanpassen. Geen link ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Om een aantal redenen kan het pakket retour gezonden worden naar de webshop. Dit kan bijvoorbeeld op verzoek van de webshop zelf zijn, of omdat het pakket beschadigd is. Neem hierover contact op met onze klantenservice, dan vertellen we je wat er precies gaat gebeuren.

Pakketten kunnen om verschillende redenen worden geannuleerd. Vaak gebeurt dit als jouw pakket wordt aangemeld door de webshop, maar na twee werkdagen nog niet op ons sorteercentrum is binnengekomen. In dit geval is het verstandig om contact op te nemen met de webshop om alsnog je pakket zo snel mogelijk te ontvangen.

Op de track en trace pagina staat de exacte afleverlocatie, met handtekening. Op basis hiervan zou duidelijk moeten zijn waar het pakket afgeleverd is. Echter zetten onze chauffeurs wegens Corona zelf een handtekening.

Is je pakket bij de buren geleverd, maar heb je geen briefje ontvangen? Dan vind je het huisnummer van de buren ook op de track en trace pagina.

Lukt het niet om erachter te komen waar het pakket geleverd is, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail of WhatsApp.

Nee, wij kunnen geen rekening houden met een specifiek tijdvak. Onze track en trace is tot op 30 minuten nauwkeurig. Dit houdt in dat de levertijd meebeweegt met de route van de chauffeur. Het kan dus zijn dat we soms iets eerder, of iets later bij je aankomen. Deze informatie vind je allemaal op onze track en trace pagina.

Wij kunnen het bezorgadres voor je aanpassen, mits je dit voor 13:30 uur op de dag van bezorging aan ons doorgeeft. Lukt het niet voor die tijd, dan passen we het alsnog graag aan en komen de eerstvolgende werkdag alsnog bij je langs.

Zijn we al onderweg en wil je het adres dan aanpassen? Indien het nieuwe adres maximaal 5 minuten verwijderd is van de nieuwe locatie, komen we gelijk naar je toe. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via e-mail of WhatsApp.

Wij hebben geen afhaalpunt en het is ook niet mogelijk je pakket op ons depot op te halen. Wij zijn op onze depots razend druk met het sorteren van alle pakketten en omwille van jouw veiligheid kunnen we hier geen pakketten overhandigen.

Heb je een briefje van onze chauffeur ontvangen? Hierop staat het huisnummer waar je pakket geleverd is. Ook op de track en trace pagina staat het huisnummer. Mocht dit in beide gevallen niet zo zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail of WhatsApp. We kijken dan graag mee waar het is geleverd.

Iedere werkdag tussen 16:00 en 17:00 wordt de link met jouw track en trace code geupdate met jouw actuele bezorgtijd. Hierin zie je tot op een half uur nauwkeurig hoe laat we bij je langs komen. Let op: omdat onze codes live zijn, kan het zijn dat de tijd eerder of iets later wordt. Geen reden tot paniek. We zijn er zo.

Tot 16:00 kun je ervan uitgaan dat we tussen 17:00 en 22:30 bij je langskomen.

Geen probleem, we zullen het pakket in principe ook aanbieden bij de buren. Heb je hierin een voorkeur? Geef dat dan vooral aan ons door via e-mail of WhatsApp!

De track and trace code blijft hetzelfde en zal de volgende werkdag een update krijgen. Bij een adreswijziging is het van belang dat je in de url bovenin je browser van de track and trace pagina even de postcode aanpast, dan doet je link het weer. Of ga naar www.redjepakketje.nl en vul je gegevens in op de track en trace pagina.

Ja dat mag, indien deze persoon de voordeur van jouw woning open kan maken. Uitzonderingen kunnen voorkomen afhankelijk van het door jou bestelde product.

Wij bezorgen van maandag tot en met vrijdag tussen 17:00 en 22:30. Op onze track en trace pagina kun je je pakket live volgen tussen 16:00 en 17.00. Onze track en trace is tot op 30 minuten nauwkeurig. Dit houdt in dat de tijd waarop we bij je aankomen live te volgen is, en meebeweegt met de route van de chauffeur. Het kan dus zijn dat we soms iets eerder of later bij je aankomen.

Het pakket wordt aangemeld door de webshop waar je het hebt besteld. Hierdoor zijn we op de hoogte dat wij een pakket kunnen ophalen. In de ochtend/middag halen we het pakket op bij de webshop en brengen het naar één van onze sorteercentra.

Tussen 16:00 en 17.00 krijg je via de track en trace een tijdsindicatie hoe laat we bij je langskomen. Deze tijd is tot een half uur nauwkeurig, en is live te volgen. Om 17:00 laden we je pakket in de bus, en komen naar je toe. Tot zo.

De kosten verschillen per volume, gewicht en aantal. Voor meer informatie kun je kijken op vanavondbezorgd.nl. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op.

Zodra wij het pakket hebben opgehaald bij de webshop, krijg je van ons een mail met een track and trace. Deze wordt geüpdatet op het moment dat de status van het pakket veranderd. Voorbeelden hiervan zijn:

- Het pakket is aangemeld, maar nog niet in onze handen

- Het pakket is door de chauffeur opgehaald bij de webshop en onderweg naar het sorteercentrum

- Het pakket is aangekomen op ons sorteercentrum en wordt gesorteerd

- Je pakketje ligt bij de chauffeur in de bus en is onderweg

Als je track and trace aangeeft ´Oeps… Je pakketje is niet gevonden´ en heb je het afleveradres gewijzigd? Dan klopt de postcode niet meer met het trackingnummer. Pas de postcode aan naar het nieuwe afleveradres, dan doet je track and trace link het weer! De trackingcode zelf zal nooit veranderen.

Als onze chauffeur de pakketten ophaalt bij de webshop, dan worden deze pakketten gescand. In ons systeem is dat dan ook te zien. Vervolgens worden de pakketten op ons depot gescand, ook dit is in ons systeem te zien. Wanneer er in jouw track and trace staat dat wij het pakket nog niet in handen hebben, is het pakket nog nergens door ons gescand en dus nooit fysiek in onze handen geweest. Wij kunnen je hierin dan nog niet verder helpen.

Totdat de status van je track en trace code verandert, hebben wij het pakket niet ontvangen en kun je het beste contact opnemen met de webshop wanneer zij het verwachten mee te geven.

Als je nog geen track and trace (beginnend met een R of A) hebt gekregen dan is het pakket nog niet bij ons aangemeld door de webshop waar je hebt besteld. We verzoeken je in dit geval contact op te nemen met de webshop. Wij kunnen je pas verder helpen en iets voor je betekenen op het moment dat je deze track and trace code hebt gekregen.

Wij zijn te bereiken via de e-mail, WhatsApp en Apple Business Chat. Voor het contact met onze klantenservice is het handig om de track and trace code en de postcode van het bezorgadres bij de hand te houden. Dan kunnen we je sneller helpen.

- Als je reageert op onze track and trace mail, dan zal dat bij de klantenservice binnenkomen. Dit e-mailadres is vragen@redjepakketje.com

- Wij zijn ook via WhatsApp en Apple Business Chat bereikbaar.

Indien de status van een pakket aangeeft dat het een brievenbus pakket betreft, hoef je niet thuis te blijven. De chauffeur laat jouw pakket achter in de brievenbus.

In de huidige periode zetten onze chauffeurs zelf een handtekening vanwege de Corona-maatregelen.

Onze track and trace codes beginnen altijd met de letter R of met de letter A. Overige tracking codes zullen niet bekend zijn in ons systeem. Heb je een vraag, maar geen trackingcode die hierop aansluit, dan kun je contact opnemen met de webshop waar je hebt besteld.

In dat geval kunnen wij het pakket verplaatsen naar een andere bezorgavond. We kunnen je pakketje maximaal 3 werkdagen verplaatsen.

Nee, jij hoeft dus ook niet persoonlijk het pakket in ontvangst te nemen.

Dat is heel erg fijn voor onze chauffeurs! Neem contact op met onze klantenservice, dan geven we het gelijk voor je door.

Ja. In een uitzonderlijk geval kan het zijn dat we maximaal 2x op dezelfde avond bij je langskomen, afhankelijk van het aantal pakketten wat je besteld hebt.

Voor zaken met betrekking tot de inhoud van de pakketten raden we je aan contact op te nemen met de webshop waar je hebt besteld. Zij gaan over de inhoud van de pakketten en wij alleen over de bezorging.

Als je pakket beschadigd is, verzoeken we je contact op te nemen met de webshop. Wij kunnen geen nieuwe zending opsturen of compensatie regelen, dit kan alleen de webshop waar je hebt besteld.

In de track and trace link kun je zien waar je pakket zich bevindt. Als er staat dat wij het pakket nog niet in handen hebben, en het na 14:00 is, is het raadzaam contact op te nemen met de webshop waar je hebt besteld. Pas op het moment dat er staat dat wij het pakket in handen hebben, is het zinvol contact met ons op te nemen met onze klantenservice.

Red je Pakketje levert in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Het kan zijn dat het ons niet direct lukt je pakket af te leveren. In de track and trace link kun je de reden hiervan terugvinden. Mocht de reden die hierin genoemd wordt niet duidelijk genoeg zijn, kun je ons altijd om opheldering vragen via de e-mail of WhatsApp. Als je pakket de status ´bedrijf gesloten´ of ´foutief adres´ heeft gekregen dan komen wij de eerstvolgende werkdag niet nogmaals langs. Wij wachten dan tot je contact met ons opneemt om het adres te wijzigen, dan proberen wij het opnieuw. Mocht dit niet binnen drie werkdagen gebeuren, dan sturen wij het pakket retour naar de afzender.

Wij bezorgen NIET op onderstaande feestdagen:

Eerste Paasdag: 12 april 2020
Tweede Paasdag: 13 april 2020
Koningsdag: 27 april 2020
Bevrijdingsdag: 05 mei 2020
Hemelvaart: 21 mei 2020
Eerste Pinksterdag: 31 mei 2020 
Tweede Pinksterdag: 01 juni 2020
Eerste Kerstdag: 25 december 2020
Tweede Kerstdag: 26 december 2020
Oudejaarsdag: 31 december 2020
Nieuwjaarsdag: 01 januari 2021

Kun je je vraag niet vinden?

Heb je nog een andere vraag? Neem contact op met onze klantenservice.